Αφιέρωμα στην Jordan Grand Prix – Μέρος 2o

Το πρώτο μέρος του αφιερώματος μας για την ομάδα της Jordan σταμάτησε στην σεζόν του 1998. 

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε το δεύτερο και τελευταίο μέρος για την κιτρινόμαυρη ομάδα.

Το 1999  βρήκε την ομάδα με την ονομασία  Benson & Hedges Jordan με κινητήρες  Mugen Honda και είναι η πιο επιτυχημένη χρονιά στην ιστορία της ομάδας.

Μάζεψε 61 βαθμούς και τερμάτισε στην 3η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Οδηγοί ήταν ο Βρετανός Damon Hill και ο Γερμανός Heinz Harald Frentzen.

Ο Hill μάζεψε 7 βαθμούς με καλύτερο αποτέλεσμα την 4η θέση στον αγώνα της Imola ενώ ο Frentzen μάζεψε 54 βαθμούς και είχε 1 Pole position στο Grand Prix της Ευρώπης του Νίρμπουγκρινγκ που ήταν  μάλιστα η 2η στην ιστορία της Jordan.

Η πρώτη είχε έρθει το 1994 από τον Barrichello.

Μάλιστα ο Γερμανός είχε και 2 νίκες στους αγώνες της Γαλλίας και της Ιταλίας ενώ βρέθηκε 3 φορές στο βάθρο στους αγώνες της Βραζιλίας,της Γερμανίας και του Βελγίου.

Jordan
Το 2000 στην εποχή του Millenium συνεχίζει με την ονομασία Benson & Hedges Jordan και εξακολουθεί να χρησιμοποιεί κινητήρες  Mugen Honda.

Η ομάδα εκείνη την σεζόν είχε τρομερή πτώση στην απόδοση της καθώς τερμάτισε στην 6η θέση στην βαθμολογία κατασκευαστών και είχε μόλις 17 βαθμούς.

Οι οδηγοί εκείνη την χρονιά ήταν ο Γερμανός Heinz Harald Frentzen και ο Ιταλός Jarno Trulli έχοντας έρθει από την Prost με πολλές υποσχέσεις.

Ο Frentzen μάζεψε 11 βαθμούς ενώ είχε 2 παρουσίες στο βάθρο στους αγώνες της Βραζιλίας και της Αμερικής. Ενώ ο Ιταλός έβαλε στο σακούλι της ομάδας 6 βαθμούς με καλύτερο τερματισμό στον αγώνα της Βραζιλία όπου και τερμάτισε τέταρτος.

Jordan

Το 2001 η ομάδα συνεχίζει με την ίδια ονομασία,ίδιο οδηγικό δίδυμο και μόνη αλλαγή ότι ο κινητήρας είναι καθεαυτού Honda πλέον.

Εντύπωση είχε προκαλέσει η μπροστινή εμπρός αεροτομή της ομάδας όπου στα πλάγια είχε ένα καρχαρία

Η σεζόν ήταν ξανά απογοητευτική.

5η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και 19 βαθμούς εκείνη την χρόνια.

Ο Trulli ήταν εκείνος που κέρδισε τους περισσότερους βαθμούς, συγκεντρώνοντας 12 ενώ ο Frentzen κατάφερε να πάρει μόνο 6.

Μάλιστα ο Γερμανός αντικαταστάθηκε για 2 αγώνες από τον Βραζιλιάνο Ricardo Zonta  ο οποίος όμως δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε έναν βαθμό.

Στους 4 τελευταίους αγώνες έτρεξε με την ομάδα και ο Γάλλος Jean Alesi κερδίζοντας 1 βαθμό.

Jordan

Το 2002 η ομάδα αλλάζει και λέγεται πλέον DHL Jordan Honda και φυσικά με κινητήρα Honda.

Οι οδηγοί αλλάζουν επίσης και θα είναι ο Ιταλός Giancarlo Fisichella και ο Ιάπωνας Takuma Sato.

Μάλιστα ο Fisichella επέστρεψε ξανά στην ομάδα μετά το 1997.

 Η χρονιά είναι ξανά απογοητευτική τερματίζοντας στην 6η θέση στο πρωτάθλημα και μαζεύοντας μόνο 9 βαθμούς.

Ο Fisichella έδωσε 7 βαθμούς στην ομάδα ενώ ο Sato μόνο 2 και αυτούς στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο Grand Prix της πατρίδας του,στην Ιαπωνία.

Jordan

Η σεζόν του 2003 σηματοδοτεί μεγάλες αλλαγές στην ομάδα καθώς αλλάζει ονομασία και προμηθευτή κινητήρων.

Η ομάδα πλέον λέγεται  Jordan Ford και χρησιμοποιεί κινητήρα Ford.

Οδηγοί είναι πάλι ο Ιταλός Giancarlo Fisichella και μαζί του ένας νέος οδηγός ο Ιρλανδός Ralph Firman.

Η ομάδα τερμάτισε στην 9η θέση στο πρωτάθλημα και συγκέντρωσε 13 βαθμούς.

Ο Fisichella μάλιστα έδωσε 12 βαθμούς που μέσα σε αυτούς ήταν και η νίκη του στην Βραζιλία που έμελλε να είναι και η τελευταία της ομάδας στην ιστορία της ομάδας.

Σε εκείνον τον αγώνα είχαμε το τρομακτικό ατύχημα του Ισπανού Fernando Alonso με την Renault.

Μετά από αυτό το συμβάν ο αγώνας διακόπηκε και έτσι η νίκη κατέληξε στον Fisichella. O οποίος επειδή δεν είχε μπει για ανεφοδιασμό είχε περάσει στην πρώτη θέση.

Μάλιστα μόλις σταμάτησε το μονοθέσιο ο κινητήρας του τυλίχτηκε στις φλόγες.

Αυτός ο αγώνας ήταν ο 200ος στην ιστορία της Jordan.

O Firman έδωσε μόνο 1 βαθμό στην ομάδα του και αυτόν στον αγώνα της Ισπανίας.

Ο Ιρλανδός ύστερα από ένα σοβαρό ατύχημα στο Ουγγρικο GP όπου και τραυματίστηκε, αντικαταστάθηκε για 2 αγώνες από τον Ούγγρο Zsolt Baumgartner χωρίς βέβαια να προσφέρει κάτι.

Jordan

Το 2004 βρήκε την ομάδα της Jordan σε μεγάλη αβεβαιότητα.

Οι οδηγοί άλλαξαν για άλλη μια φορά και ήταν ο Γερμανός Nick Heidfeld και ο Ιταλός Giorgio Pantano.

Η χρόνια ξανά τραγική με την ομάδα να τελειώνει την σεζόν στην 9η θέση με μόλις 5 βαθμούς.

Ο Heidfeld πήρε μόνο 3 πόντους ενώ ο Ιταλός Teammate του δεν κατάφερε να πάρει βαθμό.

Τους άλλους 2 τους έφερε στην ομάδα ο Γερμανός Timo Glock που αντικατέστησε τον Pantano για μερικούς αγώνες.

Ο Glock τερμάτισε 7ος στο Grand Prix του Καναδά όπου εκεί ήρθαν οι 2 πολύτιμοι βαθμοί για την Jordan.

Jordan

Το 2005 είναι η τελευταία χρόνια της Jordan στην ιστορία της.

Η ομάδα λέγεται Jordan Grand Prix και θα προμηθευτεί κινητήρες Toyota.

Η χρόνια δεν είναι και πάλι τόσο καλή.

Βρίσκει την ομάδα στην 9η θέση στην βαθμολογία των κατασκευαστών με 12 βαθμούς.

Οι τελευταίοι οδηγοί της ήταν ο Πορτογάλος  Tiago Monteiro και ο Ινδός Narain Karthikeyan.

Ο Monteiro έφερε 7 βαθμούς ενώ ο Karthikeyan 5.

Μάλιστα την χρόνια εκείνη η ομάδα είχε το τελευταίο βάθρο στην ιστορία της στον αγώνα της Αμερικής.

Σε εκείνον τον αγώνα η Jordan τερμάτισε στην 3η και 4η θέση με τον Monteiro 3ο και  Karthikeyan 4ο.

Για να γίνει αυτό έπρεπε η Michelin να αποσύρει τα 16 μονοθέσια που προμήθευε με ελαστικά  και ο λόγος ήταν γιατί δεν ήτανε ασφαλή για αυτήν την πίστα.

Jordan

Η χρόνια τελείωσε και η Jordan πουλήθηκε στον Ρώσο Alex Shnaider και από το 2006 μετονομάστηκε σε Midland Racing F1.

Το 2007 έγινε Etihad Aldar Spyker F1 Team και από το 2008 μέχρι το 2018 για 10 η ομάδα λεγότανε Force India.

Το 2019 αγοράστηκε από τον πατέρα του Lance Stroll και πλέον λέγεται Racing Point.

Για περισσότερα νέα πατήστε εδώ. Ενώ μπορείτε να μας ακολουθήσετε και στο κανάλι μας στο youtube.

Ζαφειρόπουλος Διονύσης

Μεγάλωσα παρακολουθώντας Formula 1 και δημιούργησα το F1racingnews.gr σε μία προσπάθεια να ασχοληθεί ο κόσμος με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο ελεύθερος μου χρόνος με βρίσκει στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο (ΝΑΙ είμαι μεγάλος λάτρης των ΚΑΡΤ).

F1RACINGNEWS