Αφιέρωμα στην Jordan Grand Prix – Μέρος 1ο

Η ομάδα της Jordan αγωνίστηκε  στην Formula 1από το 1991 εώς και το 2005, έχοντας πάρει το όνομα της από τον Ιρλανδό ιδιοκτήτη της, Eddie Jordan.

Η Jordan αγωνίστηκε συνολικά σε 250 Grand Prix και συγκέντρωσε 291 βαθμούς. Δεν κατέκτησε ποτέ πρωτάθλημα οδηγών ή κατασκευαστών,είχε όμως 19 βάθρα,4 νίκες,2 pole position, και 2 ταχύτερους γύρους σε αγώνες.

Η αρχή στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έγινε το 1991 .

Ως Team 7Up Jordan με κινητήρα Ford τερμάτισε στην 5η θέση στο πρωτάθλημα με 13 βαθμούς.

Οδηγοί της ήταν  ο Βέλγος Bertrand Gachot και ο Ιταλός Andrea de Cesaris.

Ωστόσο λίγο πριν το Βελγικό GP ο Gachot φυλακίστηκε λόγω επίθεσης σε οδηγό ταξί και αντικαταστάθηκε από τον νεαρό τότε Γερμανό Michael Schumacher.

Για τον οποίο η ομάδα έλαβε 150.000 δολάρια από την Mercedes.

Μετά το Βελγικό GP για δυο αγώνες αγωνίστηκε ο Βραζιλιάνος Roberto Moreno ενώ στους τελευταίους τρεις ο Ιταλός Alessandro Zanardi.

Ο Ιταλός  Andrea de Cesaris αγωνίστηκε σε όλους τους αγώνες.

Το 1992 ως Sasol Jordan με κινητήρα Yamaha τερμάτισε στην 11η θέση με μόλις έναν βαθμό,κάτι που αποτελεί την χειρότερη συγκομιδή βαθμών στην ιστορία της.

Οδηγοί ήταν ο Ιταλός Stefano Modena και ο Βραζιλιάνος Mauricio Gugelmin. Τον έναν και πολύτιμο βαθμό τον έφερε ο Ιταλός με μια 6η θέση στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία.

Η Jordan αποφάσισε να αφήσει τους αδύναμους και αναξιόπιστους κινητήρες της Yamaha το 1993 και να μεταπηδήσει στους κινητήρες της Hart.

Τερμάτισε στην ενδέκατη θέση ξανά αλλά με 3 βαθμούς αυτή την φορά.

Για την ομάδα εκείνη την χρονιά αγωνίστηκαν συνολικά 6 οδηγοί οι οποίοι ήταν:

Ο Βραζιλιάνος Rubens Barrichello που έτρεξε σε όλους τους αγώνες μαζί με τον Ivan Capelli 2 πρώτους .

Ο Βέλγος Thierry Boutsen που αγωνίστηκε σε 9 αγώνες και ήταν συνεχώς 2 δευτερόλεπτα αργότερος από τον Βραζιλιάνο.

Ενώ από ένα αγώνα έτρεξαν οι Ιταλοί Marco Apicella και Emanuele Naspetti.

Στους τελευταίους 2 αγώνες αγωνίστηκε ο Ιρλανδός Eddie Irvine,ο οποίος στο ντεμπούτο του στην F1 στο Ιαπωνικό GP στην πίστα της Suzuka έφερε τον ένα από τους τρεις βαθμούς.

Τους άλλους δύο κατέκτησε ο Barrichello.

 Ντεμπούτο ιδιαίτερα επεισοδιακό καθώς στην μάχη για την 6η θέση με τον Derek Warwick προστέθηκε και ο Senna, για να ρίξει γύρο όμως.

Ο Irvine δεν άφησε το πόδι από το γκάζι επί σειρά γύρων προκειμένου να προστατέψει την έκτη θέση.

Όπως κατάφερε να κάνει έξαλλο τον Βραζιλιάνο, με τον Irvine  να δέχεται επίπληξη από τους αγωνοδίκες.

To 1994 η ομάδα συνέχισε μέχρι 7 ίδιο όνομά και ίδιους κινητήρες τερματίζοντας στην 5η θέση με 29 βαθμούς.

Οδηγοί ήταν ο Βραζιλιάνος Rubens Barrichello και ο Ιρλανδός Eddie Irvine.

Μάλιστα, ο Irvine τιμωρήθηκε για τρεις αγώνες για το περιστατικό του Βραζιλιάνικου GP  όπου “κλείνοντας” τον άπειρο Jos Verstappen όπου έκανε το ντεμπούτο  ο οποίος  γλιστρώντας θα παρασύρει τον Irvine και ο Irvine τον John Bernard της Ligier και τον Martin Brundle της Mclaren .

Τιμωρία  συμπεριλαμβανομένου και της περσινής εκκρεμότητας του Ιαπωνικού GP έτσι αντικαταστάθηκε από τον Ιάπωνα Aguri Suzuki και τον Ιταλό Andrea de Cesaris.

Εκείνη την σεζόν ήρθε και το πρώτο βάθρο στην ιστορία της ομάδας με τον Barrichello να τερματίζει στην τρίτη θέση στο Ιαπωνικό GP

Μάλιστα ο Barrichello έφερε 19 βαθμούς ενώ ο Irvine 6  και ο  Andrea de Cesaris 4.

Σε εκείνη την σεζόν ο Βραζιλιάνος στον αγώνα του San Marino στις κατατακτήριες δοκιμές είχε ένα πολύ σοβαρό ατύχημα, που ευτυχώς δεν του κόστισε τη ζωή του.

Όμως στον αγώνα την επόμενη μέρα, εκείνη την πρωτομαγιά, ένα σοβαρό ατύχημα κόστισε τη ζωή του Ayrton Senna…

Το 1995 έχουμε κάποιες μικρές αλλαγές. Πλέον η ομάδα λέγεται Total Jordan Peugeot με κινητήρα Peugeot.

Οδηγοί ήταν ξανά ο Βραζιλιάνος Rubens Barrichello και ο Ιρλανδός Eddie Irvine τρέχοντας σε όλους τους αγώνες. Εκείνη την χρονιά τερμάτισαν στην 6η θέση της βαθμολογίας με 21 βαθμούς(11 ο Barrichello και 10 ο Eddie Irvine ).

H σεζόν του 1996 σηματοδότησε και την μεγάλη αλλαγή στην ομάδα η οποία αλλάζει χρώματα,χορηγούς και όντας πλέον  κιτρινόμαυρη, μετονομάζεται σε Benson & Hedges Jordan Peugeot.

Η ομάδα τερμάτισε στην 5η θέση με 22 βαθμούς. Οδηγοί ήταν ο  Βραζιλιάνος  Rubens Barrichello και ο Βρετανός Martin Brundle.

Ο Rubens Barichello για άλλη μία φορά με 14 βαθμούς υποσκέλισε τον team mate του. Δεν αντικαταστάθηκε κανένας από τους δύο μέσα στην σεζόν.

Την επόμενη σεζόν η ομάδα κατασκεύασε ίσως ένα από τα ομορφότερα μονοθέσια της.

Καθώς είχε στην μπροστινή αεροτομή ζωγραφισμένο το κεφάλι ενός φιδιού.

Ύστερα από 4 χρόνια ο Rubens Barichello έφυγε από την Jordan για την ομάδα της Stewart.

Έτσι πλέον οδηγοί για την κιτρινόμαυρη ομάδα ήταν οι Ralf Schumacher και Giancarlo Fisichella.

Η ομάδα τερμάτισε στην 5η θέση με 33 βαθμούς.

Ο Fisichella όχι μόνο πρόσφερε 20 βαθμούς αλλά βρέθηκε και 2 φορές στο βάθρο.

Στα αξιοσημείωτα ήταν ότι την αρχή της σεζόν ο πρωταθλητής Nigel Mansell τέσταρε το μονοθέσιο για ένα πιθανό comeback.

Μία συμφωνία που δυστυχώς δεν ευοδώθηκε.

Η επόμενη χρονιά βρήκε την ομάδα να αλλάζει σε κινητήρες  Mugen Honda.

Στο τιμόνι είναι ξανά ο Ralf Schumacher, αλλά δίπλα του για team mate θα έχει τον Βρετανό παγκόσμιο πρωταθλητή 1996 Damon Hill με την Williams.

Η ομάδα τερματίζει στην 4η θέση με 34 βαθμούς.

Η σεζόν του 1998 όμως αποτελεί ορόσημο για την ομάδα καθώς όχι μόνο πήρε την πρώτη της νίκη αλλά ήταν και με 1-2 στον αγώνα του Βελγίου.

Ο Hill σημείωσε 20 βαθμούς ενώ ο Γερμανός team mate του 14 καταφέρνοντας να ανέβει στην τρίτη θέση στον αγώνα της Ιταλίας.

Εδώ τελειώνει το πρώτο μέρος του αφιερώματος μας στην ομάδα της Jordan. Σύντομα θα ανεβάσουμε και το δεύτερο μέρος. 

Για περισσότερα νέα πατήστε εδώ. Ενώ μπορείτε να μας ακολουθήσετε και στο κανάλι μας στο youtube.

Ζαφειρόπουλος Διονύσης

Μεγάλωσα παρακολουθώντας Formula 1 και δημιούργησα το F1racingnews.gr σε μία προσπάθεια να ασχοληθεί ο κόσμος με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο ελεύθερος μου χρόνος με βρίσκει στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο (ΝΑΙ είμαι μεγάλος λάτρης των ΚΑΡΤ).

F1RACINGNEWS