Αφιέρωμα στην Prost Grand Prix

Prost
Σε αυτό το αφιέρωμα θα δούμε μαζί την ιστορία της Prost Grand Prix και τι πήγε λάθος σε αυτή τη πολλά υποσχόμενη προσπάθεια.

Τον Φεβρουάριο του 1997 ο πρώην 4άκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Alain Prost και ο πρόεδρος της Peugeot, Jacques Calvet, ανακοίνωσαν την δημιουργία της Prost Grand Prix η οποία προήλθε από τις στάχτες της ιστορικής Ligier.

H oμάδα (πρώην Ligier) θα συνέχιζε να τιμάει τα προηγούμενα συμβόλαια και θα συνέχιζε να χρησιμοποιέι για ένα χρόνο ακόμα τους κινητήρες Mugen-Honda. Αυτή η συνεργασία θα έληγε το στα τέλη του 1997 όπου από εκει και πε΄ρα η ομάδα θα χρησιμοποιούσε τους κινητήρες της Peugeot.

Eπίσης η Prost θα είχε επιπλέον έσοδα από την Γαλλική καπνοβιομηχανία Gauloises, την Bridgestone, από το Γαλλικό κανάλι Canal+, την Alcatel, και την Bic. Tέλος τα καύσιμα θα τα παρείχε η Elf.

To oδηγικό δίδυμο για το 1997 θα ήταν ο Olivier Panis που είχε οδηγήσει για την ομάδα της Ligier από το 1994 έως το 1996 κατακτώντας μια νίκη στους δρομους του πριγκηπάτου και ο Shinji Nakano. Το σασί με την ονομασία Prost JS45 το οποίο σχεδιάστηκε από τον Loïc Bigois ήταν έτοιμο και πολλά υποσχόμενο.

Στην αρχή της σεζόν ο Panis ήταν η ευχάριστη έκπληξη κατακτώντας δύο βάθρα σε Βραζιλία και Ισπανία δείχνοντας έναν πολλά υποσχόμενο ρυθμό. Μάλιστα ήταν κοντά στο να κατακτήσει την πρώτη νίκη για την Prost στην Αργεντινή αλλά εγκατέλειψε από ηλεκτρικά. Ο Prost ενθουσιασμένος του ανανέωσε το συμβόλαιο έως το 1999. Όμως αυτό θα σταματούσε στο Καναδικό Grand Prix.

Φτάνοντας στην πίστα του Montreal ο Panis βρισκόταν στην 3η θέση στο πρω΄ταθλημα με 15 βαθμούς πίσω από τον Schumacher και τον Villeneuve. Όμως στον 51ο γύρο είχε ένα καταστροφικό ατύχημα στην στροφή 5 λόγω κατάρρευσης της πίσω ανάρτησης. Αποτέλεσμα ήταν ο Γάλλος να σπάσει και τα δύο του πόδια και να χάσει αρκετου΄ς αγώνες.

Η ομάδα έψαξε τότε αντικαταστάτες αλλά ο δοκιμαστής της ομάδας Emmanuel Collard δεν είχε την εμπειρία που χρειαζόταν και ο Martin Brundle συμμετείχε με τη Nissan στις 24 ώρες του LeMans. Έτσι ο Alain βρήκε τη λύση στο πρόσωπο του νεαρού Ιταλού, Jarno Trulli, που ήταν οδηγός της Minardi. O Trulli συμμετείχε σε 7 αγώνες κατακτώντας την 4η θέση στο Hockenheim, ενώ στο Αυστριακό Grand Prix βρισκόταν στην πρωτοπορία πριν εγκαταλείψει από κινητήρα.

Τρεις μήνες μετά το ατύχημα του, ο Olivier Panis επέστρεψε στο Νurburgring κατακτώντας έναν βαθμό και βοήθησε την Prost να κατακτήσει την 6η θέση στο πρωτάθλημα με 21 βαθμούς.

Για το 1998 ο Alain Prost έιχε λόγους να είναι αισιόδοξος. Η ομάδα απέκτησε τον Jarno Trulli o οποίος εντυπωσίασε την προηγούμενη σεζόν και σε συνδυασνό με τον Οlivier Panis είχε ένα πολύ δυνατό δίδυμο. Επιπλέον ο Μugen-Honda αντικαταστάθηκε από τον κινητήρα της Peugeot με κωδική ονομασία A16. Τέλος η Peugeot παρουσίασε ένα επαναστατικό κιβώτιο το οποίο καλυπτόταν από ανθρακονήματα.

Επίσης η ομάδα υπέγραψε συμβόλαιο και με νέους χορηγούς όπως την Τotal, το PlayStation και την εταιρεία AGFA.

Μιλώντας στην παρουσίαση της ομάδας ο Γάλλος πρωταθλητής μίλησε για τους στόχους της ομάδας λέγοντας πως το πιο σημαντικό είναι να βρεθεί η ομάδα στο σημείο να διεκδικεί νίκες και τίτλους όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Όμως η Prost αντιμετώπισε από την αρχή προβλήματα καθώς το σασί AP01 δεν πέρασε τρεις φορές τα crash test της FIA. Όσο προχωρούσαμε μέσα στη χρονιά εγινε αντιληπτό ότι οι στόχοι που είχε θέσει η ομάδα δεν ήταν εφικτόι. Ο κινητήρας της Peugeot αποδείχθηκε βαρύς και αναξιόπιστος και έτσι οι δύο οδηγοί της ομάδας εγκατέλειψαν σε αρκετούς αγώνες. Κατέκτησε μόλις έναν βαθμό στο χαοτικό Bελγικό Grand Prix δια χειρός Jarno Trulli και έκλεισε τη χρονιά στην 9η θέση στο πρωτάθλημα.

To 1999 τα πράγματα έδειχναν πιο θετικά με τον Panis να επιστρέφει σε κανονικούς ρυθμούς μετά το ατύχημα του το 1997 το οποίο τον ταλαιπώρησε και την επόμενη χρονιά. Επιπλέον δίπλα στον Loïc Bigois στον σχεδιασμό του μονοθεσίου προσλήφθηκαν οι John Barnard και Alan Jenkins σχεδιάζοντας την AP02.

Η χρονιά ήταν καλύτερη από την προηγούμενη αλλά σε καμία περίπτωση σαν το 1997. Ο Panis κατέκτησε δύο βαθμούς με δύο έκτες θέσεις σε Ίmola και Ηοckenheim αντίστοιχα ενώ ο Trulli μια πολύ τυχερή δεύτερη θέση στον χαοτικό αγώνα του Nurburgring. H oμάδα τερμάτισε στην 7η θέση με 8 βαθμούς.

Για τη νέα χιλιετία η ομάδα θα είχε τελείως διαφορετικό δίδυμο. Ο Olivier Panis ανέλαβε ρόλο δοκιμαστή στην Mclaren ενώ ο Jarno Trulli μετακινήθηκε στην Jordan Mugen-Honda στο πλαί του Heinz Harald Frentzen. Στη θέση τους προσλήφθηκαν ο έμπειρος Jean Alesi από τη Sauber και ο πρωταθλητης της F3000, Nick Heidfeld.

H χρονιά του 2000 ήταν η χειρότερη στην μικρή ιστορία της Prost. Η νέα AP03 ήταν μη ανταγωνιστική με τον Jean Alesi να έχει κάποιες καλές εμφανίσεις μέσα στη χρονιά όπως στο Monaco που κατατάχθηκε 7ος και στο Spa όπου βρισκόταν στην 4η θέση. Αλλά και στις δύο περιπτώσεις εγκατέλειψε από μηχανικά προβλήματα. Επιπλέον μεγαλύτερα προβλήματα βρήκαν τον Αlain Prost όταν συγκρούστηκαν οι δύο οδηγοί του στο Αυστριακό Grand Prix.

Πίσω απ΄ο τις κάμερες οι σχέσεις της ομάδας και της Peugeot ήταν πολύ άσχημες. Ο Alain κατηγόρησε την Peugeot ότι ευθύνεται ο κινητήρας για την πτώση της απόδοσης της ομάδας ενώ ο Γαλλικός κολοσσός απάντησε πως ο κινητήρας είναι από τους πιο δυνατούς του σπορ αποδίδοντας 792 ίππους. Επιπλέον ο Prost πλήρωνε πλεον για τους κινητήρες, ενώ η Peugeot του είχε πει ότι θα τους παρέχει τσάμπα.

Τα πράγματα δεν βελτιώθηκαν και η ομάδα τερμάτισε τελευταία στο πρωτάθλημα χωρίς να συλλέξει κανένα βαθμό. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος των χορηγών αλλά και η ίδια η Peugeot να αποχωρήσουν. Η Peugeot ήθελε να επικεντρωθεί στο WRC και ήταν μεγάλη η απώλεια της καθώς προσέφερε στην ομάδα για το 2000, 21 εκατομμύρια δολλα΄ρια. Επίσης η Total, η Yahoo!, το PlayStation, η AGFA και η Bic αποχώρησαν δημιουργώντας μια τεράστια τρύπα στον προυπολογισμό της ομάδας για το 2001.

Η Prost για το 2001 υπέγραψε 3ετές συμβόλαιο με τη Ferrari για να της παρέχει κινητήρες τις οποίες βάφτισε Acer. O Prost θα πλήρωνε 90 εκατομμύρια για την παροχή των κιντη΄ρων. Ο Pedro Diniz που μόλις είχε αποχωρήσει από τη Sauber και τη Formula 1 έσωσε την κατάσταση πληρώνοντας ένα μεγάλο μέρος του συμβολαίου για τους κινητήρες της Ferrari αλλά σε αντάλλαγμα θα αποκτου΄σε την ιδιοκτησία της ομάδας. Επίσης η οικογένεια Diniz έφερε σαν χορηγό τον κολοσσο Parmalat.

O Jean Alesi προς έκπληξη όλων παρέμεινε στην ομάδα μαζί με τον Gaston Mazzacane ό οποίος έφερε τη χορηγία της PSN.

Η Prost AP04 σχεδιάστηκε από τους John Barnard και Henri Durand ενώ άλλαξαν πάροχο ελαστικών και υπέγραψαν συμβόλαιο με τη Michelin. Ο Alesi μέχρι τα μι΄σα της σεζόν κατέκτησε 4 βαθμούς με καλύτερο τερματισμό την 5η θέση στον Καναδά. Μετά το Γερμανικό Grand Prix αποχώρησε από την ομάδα για να μετακινηθεί στη Jordan και την θέση του πήρε ο Heinz Harald Frentzen που διιώχθηκε από τον Eddie Jordan πριν το Γερμανικό Grand Prix. ΄Οσον αφορά τον δεύτερο οδηγό τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα. Ο Gaston Mazzacane αποχώρησε μετά από τέσσερις αγώνες λόγων κακών αποτελεσμάτων. Αντικαταστάθηκε από τον Luciano Burti ο οποίος όμως τραυματίστηκε στο Spa σε ατύχημα με τον Ιrvine. Ο Thomas Enge τον αντικατέστησε μέχρι το τέλος της σεζόν χωρις να καταφέρει κάτι ιδιαίτερο.

Παρ’όλο που η ομάδα τερμάτισε στην 9η θέση στο πρωτάθλημα και έιχε δηλώσει τη συμμετοχή της για το πρωτάθλημα του 2002 χρεοκόπησε, με τα χρέη να ανέρχονται στα 25 εκατομμύρια λίρες.

Μετά από 83 αγώνες σε διάστημα πέντε σεζόν, η Prost κατέκτησε τρία βάθρα και 35 βαθμούς.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts