Κάνοντας το ντεμπούτο σου δεν είναι ποτέ εύκολο, αλλά μέσα στα χρόνια έχουμε παρακολουθήσει μερικές εκπληκτικές εμφανίσεις.
Η ομάδα του F1racingnews.gr σας παρουσιάζει σημέρα τις 10 καλύτερες εμφανίσεις οδηγών στον πρώτο τους αγώνα.
10. Felipe Nasr, Αυστραλία 2015 (Sauber)


O πρώτος αγώνας του 2015 στην πίστα του Albert Park ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακός αλλά ο Felipe Nasr το εκμεταλλέυτηκε στο έπακρο και τερμάτισε στην εντυπωσιακή 5η θέση στο ντεμπούτο του. Ο Βραζιλιάνος είχε ήδη εντυπωσιάσει στα δοκιμαστικά εκκινώντας από την 10η θέση, δυο δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον ομόσταυλό του, Marcus Ericsson. Στον αγώνα όπου μόνο οι 11 από τους 16 οδηγούς είδαν την καρό σημαία ο Nasr έκανε εκπληκτική εκκίνηση ανεβαίνοντας 6ος και τελικά άντεξε στην πίεση τερματίζοντας στην πέμπτη θέση στην πρώτη του συμμετοχή.
9. Carlos Reutemann, Αργεντινή 1972 (Brabham)


O Reutemann έκανε το ντεμπούτο του μπροστά στους συμπατριώτες του το 1972 με την Brabham. Τους έκανε περήφανους καθώς κατέκτησε την Pole position μπροστά από τον πρωταθλητη΄, Jackie Stewart. O ομόσταυλός του επίσης πρωταθλητής Graham Hill βρισκόταν 15 θέσεις πιο πίσω. Στον αγώνα ο Αργεντίνος βρέθηκε στην 3η θέση και ήταν πολύ κοντά στο να κατακτήσει το βάθρο στο πρώτο του αγώνα μπροστά στους συματριώτες του. Όμως αναγκάστηκε να μπεί στα πιτς για να αλλάξει ελαστικά και έπεσε στην 7η θέση. Παρ’όλα αυτά ήταν ένα εξαιρετικό ντεμπούτο.
8. Jean Alesi, Γαλλία 1989 (Tyrrell)


O Αlesi έκανε το ντεμπούτο του και αυτός στην πατρίδα του στην πίστα του Paul Ricard το 1989 με την Tyrrell. Δεν είχε όμως προετοιμαστεί σχεδόν καθόλου για τον πρώτο του αγώνα ούτε είχε κάνει πολλά χιλιόμετρα με την ομάδα οπότε η 16η θέση στις κατατακτήριες ήταν μάλλον δικαιολογημένη. Στον αγώνα όμως η πραγματική του δυναμική βγήκε στην πίστα καθώς σε ένα σημείο είχε φτάσει 2ος. Δυστυχώς τα ελαστικά του Γάλλου είχαν φθαρεί υπέρ του δέοντος αναγκάζοντας τον να τα αλλάξει πέφτοντας 4ος. Όμως αυτή η θέση και μάλιστα 7 δευτερόλεπτα από τον τρίτο Ricardo Patrese αποτέλεσε μια εξαιρετική εμφάνιση για τον συμπαθή Γάλλο.
7. Mark Webber, Αυστραλία 2002 (Minardi)


Η Μinardi ήταν μια από τις πιο συμπαθητικές ομάδες του σπορ παρά το ότι στην μικρή ιστορία της δεν είχε μεγάλες επιτυχίες. Όταν λοιπόν ο Mark Webber τερμάτισε με τη καθόλου ανταγωνιστική Minardi στην 5η θέση όλος ο κόσμος έπλεε σε πελάγη ευτυχίας για την σπάνια επιτυχία της ομάδας από τη Faenza. Ο Αυστραλός εκκινούσε από την 18η θέση αλλά σε έναν αγώνα με πολλά ατυχήματα και περιστατικά, ανέβηκε σταδιακά στην 5η θέση κρατώντας τη θέση του μετά από σκληρή μάχη με τον Μika Salo με την πιο γρήγορη Toyota. Στο τέλος του επιτράπηκε λόγω ειδικών συνθηκών να ανε΄βει στο βάθρο μετά τις σαμπανιες για να γιορτάσει το γεγονός με τον ιδιοκτήτη, Paul Stoddart μπροστά στους χιλιάδες Αυστραλούς.
6. Ricardo Rodriguez, Ιταλία 1961 (Ferrari)


Κάνοντας το ντεμπόυτο σου με τη Ferrari είναι τρομακτικό αρκετά το να το κάνεις όμως μπροσ΄τα στους Tifosi στο ναό της ταχύτητας όντας μόλις 19 χρονών τα πράγματα αγριεύουν. Ο Μεξικανός ήταν μόλις ο δεύτερος νεότερος οδηγός που ξεκινάει Grand Prix και το έκανε με το καλύτερο τ΄ροπο αφού κατατάχθηκε 2ος για την εκκίνηση και μάλιστα 8 δέκατα ταχύτερος από τον ομόσταυλό του, Phil Hill, ο οποίος αργότερα εκείνη τη χρονιά θα στεφτόταν πρωταθλητής. Δυστυχώς στον αγώνα θα εγκατέλειπε από αντλία καυσίμου ενώ βρισκόταν στην 3η θέση.
5. Κevin Magnussen, Αυστραλία 2014 (Mclaren)


O Kevin Magnussen γιος του άλλωτε οδηγού της Stewart στη Formula 1 τη δεκαετία του 90 έκανε το ντεμπούτο του με την Mclaren-Mercedes στον πρώτο αγώνα της υβριδικής εποχής. Ξεκίνησε από τις ακαδημίες της Mclaren και στις πρώτες του κατατακτήριες διέλυσε τον ομόσταυλό του Jenson Button κατακτώντας την 4η θέση. Μετά την εγκατάλειψη του Hamilton ανέβηκε τρίτος και βρισκόταν συνεχώς σε επαφή με τον Daniel Ricciardo και την δεύτερη θέση τερματίζοντας λίγα δευτερόλεπτα πίσω. Όμως μετά τον αποκλεισμό του Αυστραλού η τρίτη θέση έγινε δεύτερη. Αυτό ήταν το πρώτο και το τελευταίο βάθρο του Δανού στη Formula 1.
4. Johnny Herbert, Βραζιλία 1989 (Benetton)


O Bρετανός στον αγώνα του Brands Hatch το 1988 στην Formula 3000 τραυμάτισε και τα δύο του πόδια σε ένα καταστροφικό ατύχημα. Τα πόδια του διαλύθηκαν και ήταν θαύμα που περπάταγε ξανά πόσο μάλλον που ήταν σε θέση να οδηγήσει μονοθέσιο Formula 1. Αλλά αναπάντεχα ο Βρετανός διαθέτοντας τεράστια εσωτερική δύναμη έκανε το ντεμπούτο του έξι μήνες μετά το ατύχημα στον πρώτο αγώνα του 1989 στην πίστα της Jacarepagua. Βέβαια ένιωθε φριχτούς πόνους στα πόδια μόνο και μόνο που πατούσε τα πεντάλ, ενώ έπρεπε να ζητάει βοήθεια προκειμένου να βγαίνει από το μονοθέσιο. Προς μεγάλη έκπληξη όλων τερμάτισε στην 4η θέση στον αγώνα. Μια πραγματικά εκπληκτική εμφάνιση.
3. Lewis Hamilton, Αυστραλία 2007 (Mclaren)


O Hamilton ήταν ο πρωταθλητής στο GP2 την προηγούμενη σεζόν αλλά αμέσως με την εισόδό του στο σπορ έπεσε κατευθείαν στα βαθιά καθώς η Μclaren διεκδικούσε το πρωτάθλημα αλλά το πιο σημαντικό, ομόσταυλός του ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής των δύο προηγούμενων ετών, Fernando Alonso. Στις κατατακτήριες τερμάτισε 4ος αλλά στην εκκίνηση πέρασε τον Ισπανό ομόσταυλό του για την 3η θέση. Θα ηγηθεί για μόλις 4 γύρους πριν κάνει το τελευταίο του pitstop το οποίο τον έριξε στην τρίτη θέση, έντεκα δευτερόλεπτα πίσω από τον Αlonso για να κατακτήσει το πρώτο του βάθρο στο ντεμπούτο του.
2. Jacques Villeneuve Aυστραλία 1996 (Williams)


Η περίπτωση του Καναδού μοιάζει με του Lewis Hamilton. Πρώτος του αγώνας στο σπορ με ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, την Williams-Renault όμως ο Καναδός το πήγε ένα βήμα παραπάνω. Κατέκτησε τη pole position, δύο δέκατα ταχύτερος από τον πιο έμπειρο ομόσταυλό του Damon Hill. Ο Καναδός έκανε φανταστική εκκίνηση και διατήρησε την θέση του. Βρισκόταν στην πρωτοπορία για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα αλλά μια διαρροή λαδιού στέρησε τη νίκη στο Villeneuve η οποία πήγε αναπάντεχα στον Hill. Η δεύτερη θέση εξακολουθούσε να είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα στον πρώτο του αγώνα ενώ την επόμενη χρονιά κατέκτησε το ένα και μοναδικό παγκόσμιο πρωτάθλημα του.
1. Giancarlo Baghetti, Γαλλία 1961 (Ferrari)


Kαι περνάμε στο σημερινό νούμερο 1 όπου ο Ιταλός, Giancarlo Baghetti έγραψε ιστορία. Ήταν και παραμένει μέχρι στιγμής ο μοναδικός οδηγός στην ιστορία του σπορ που κατακτάει τη νίκη στο πρώτο του αγώνα. Ο Ιταλός τε΄ρματισε στην 12η θέση στις κατατακτήριες. Όμως στο αγώνα έκανε εκπληκτική εμφάνιση και αναρριχήθηκε στην πρώτη θε΄ση μπροστά από τα τέρατα της εποχής, Jim Clark, Graham Hill και Stirling Moss. Mάλιστα πέρασε τον Dan Gurney με Porsche μόλις 100 μέτρα πριν την γραμμή του τερματισμού. Ήταν η μοναδική νίκη του Baghetti καθώς δεν θα κατάφερνε ποτέ ξανά να τερματίσει στο βάθρο.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.