Το πείραμα της Toyota στην Formula1 στέφθηκε με αποτυχία

Στα τέλη του 1999 η Toyota παίρνει την μεγάλη απόφαση επιτέλους να μπεί στην Formula1,να κάνει την εισαγωγή της σε νέες τεχνολογίες και γενικότερα σε νέα αλλά άγνωστα και δύσβατα μονοπάτια.

Έτσι,σε λιγότερο από 2 χρόνια κατασκεύασε το 2001 ένα μονοθέσιο δοκιμών προάγγελο του μονοθεσίου που θα ακολουθούσε για την παρθενική της συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2002.

Μετά από χιλιόμετρα δοκιμών στην πίστα του Paul Richard με τους Salo και McNish πίσω από το τιμόνι με το μονοθέσιο που είχε την κωδική ονομασία TF102 είναι έτοιμοι για τον ενακτήριο αγώνα της χρονιάς στην Μελβούρνη.

Το ξεκίνημα εντυπωσιακό καθώς ο Mika Salo τερματίζει στην έκτη θέση,παίρνει τον πρωτό ιστορικό βαθμό για τον ιαπωνικό κολοσσό στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όλοι ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία.

Όμως πολλοί δεν πρόσεξαν μια λεπτομέρεια εκείνη την ημέρα.Το μονοθέσιο είχε τερματίσει δυόμιση ολόκληρους γύρους πίσω από τον νικητή Michael Schumacher και σχεδόν το 1/5 του αγώνα έγινε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Η σεζόν τελείωσε με μόλις δυο βαθμούς τελικώς ενώ στο πρωτάθλημα κατασκευαστών κατέλαβαν την προτελευταία θέση δείχνοντας τους έτσι το σκληρό πρόσωπο του σπορ που για να γίνει κάποιος πρωταθλητής δεν παίζουν ρόλο μονάχα τα χρήματα.

Οι επόμενες χρονιές δεν ήταν αυτές που ευελπιστούσαν οι Ιάπωνες και έτσι από το 2002 μέχρι και το 2009 όπου έμειναν στους αγώνες πέτυχαν ελάχιστα βάθρα ενώ η τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών ήταν η υψηλότερη που βρέθηκαν.

Ο Ιαπωνικός ύμνος δεν ακούστηκε,η δαπάνη για την Τoyota f1 ήταν εκτός πραγματικότητας στην παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008 και η έξοδος έρχεται μοιραία για τους ίδιους αλλά και για το σπόρ που χάνει ένα ισχυρό brand name.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYoutube και Twitter.

F1RACINGNEWS