Τα Top 10 θανατηφόρα ατυχήματα στην Formula 1

Το σημερινό αφιέρωμα θα είναι για εσάς μακάβριο όμως μέσα από τη θλίψη θα δείτε πως η Formula 1 έμαθε και ανέπτυξε την ασφάλεια που έχουμε σήμερα.

Πριν προχωρήσω στη σημερινή λίστα θα ήθελα να τονίσω πως το σημερινό άρθρο ήταν πολύ δύσκολο για μένα γιατί έγραφα για ανθρώπινες ζωές και μάλιστα που έχασαν τη ζωή τους σε μικρή ηλικία καθώς το σπορ που όλοι αγαπάμε κάποτε δεν ήταν τόσο ασφαλές και πολλές φορές οδηγοί σκοτώνονταν σχεδόν κάθε χρόνο. Επιπλέον θα βάλω κάτω από κάθε οδηγό φωτογραφία η βίντεο με το ατύχημα οπότε να είστε προετοιμασμένοι. Τέλος για τα περισσότερα βίντεο πρέπει να πατήστε δεξί κλικ στο ”watch on youtube” και επ΄ισης πρέπει να είστε άνω των 18 ετών.

10. Mario Alborghetti

O Mario Alborghetti σκοτώθηκε στο ντεμπούτο του στις 11 Απριλίου του 1955 στο Grand Prix του Pau. O Mario δεν θεωρούνταν εξαιρετικός οδηγός και δεν είχε αρκετή εμπειρία σε επαγγελματικό επίπεδο. Μέσω της περιουσίας του όμως μπόρεσε να βρει μια θέση στο grid. Προσέλαβε τον μηχανικό Egidio Arzani και τον σχεδιαστή Gianpaolo Volpini να του ετοιμάσουν ένα μονοθέσιο για τον αγώνα στο Pau το 1955. O Ιταλός συμμετείχε με την ομάδα της Volpini-Arzani και στον 19ο γύρο έχασε τον έλεγχο και ΄έπεσε σε έναν τοίχο με άχυρα χτυπώντας στο στήθος και στο κεφάλι με θανάσιμα αποτελέσματα. Πιθανόν να πάτησε το λάθος πεντάλ και αντί για φρένο πάτησε το γκάζι.

9. Roland Ratzenberger

O Roland Ratzenberger απεβίωσε στις 30 Απριλίου του 1994 κατα τη διάρκεια των κατατακτήριων στην πίστα της Imola. Ο Αυστριακός πλήγωσε την μπροστινή του πτέρυγα περνόντας άτσαλα από τα κερμπ ένα γύρο νωρίτερα και στην στροφή Villeneuve η πτέρυγα έσπασε και βρέθηκε στο κάτω μέρος του μονοθεσίου κάνοντας το αδύνατο να ελεγχθεί. Έπεσε στον τοίχο με ταχύτητα γύρω στα 320 χιλιόμετρα την ώρα με αποτέλεσμα να σκοτωθεί άμεσα.

8. Piers Courage

O Piers Courage ξεκίνησε την καριέρα του το 1967 μέχρι το θάνατό του το 1970. Η οικογένεια του, ήθελε ο γιος του να ασχοληθεί με την ζυθοποιια τους μια πολύ επικερδής επιχείρηση με όνομα Courage Brewery, αλλά ο Βρετανός διάλεξε το πάθος του, τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Οδήγησε για αρκετές ομάδες όπως την Lotus, την McLaren και την Brabham. Ο Βρετανός έχασε τη ζωή του στον Grand Prix της Ολλανδίας το 1970. Το μονοθέσιο του μια De Tomasso έφυγε από το δρόμο πιθανότατα από πρόβλημα στην ανάρτηση και έπεσε με δύναμη στις μπαριέρες. Ο κινητήρας έπιασε φωτιά και δημιούργηθηκε μια πύρινη λαίλαπα. Στη διάρκεια της σύγκρουσης μια ρόδα έπεσε στο κεφάλι του σπάζωντας το λαιμό του. Ήταν ήδη νεκρος την ώρα της φωτιάς.

7. Jim Clark

O Jim Clark δεν μπορούσε να λείπει από τη λίστα παρ ‘όλο που έχασε τη ζωή του σε αγώνα της Formula 2. Ίσως ένας από τους κορυφαίους οδηγούς του σπορ με περισσότερες pole και νίκες από κανέναν άλλο μέχρι εκείνη τη στιγμή έχασε τη ζωή του σε έναν αγώνα της Formula 2 στο Ηοckenheim. To ατύχημα έγινε στο πίσω μέρος της πίστας και αποτελεί μυστήριο ακόμα και σήμερα για το πως έγινε.

6. Roger Williamson

Α΄λλο ένα θανατηφόρο ατύχημα στην πίστα του Zandvoort αυτή τη φορά το 1973 με θύμα τον Roger Williamson. Ήταν μόλις η δεύτερη συμμετοχή του σε αγώνα με το μονοθέσιο της Μarch. To ελαστικό του κλάταρε και έπεσε στις μπαριέρες. Το μονοθέσιο γύρισε ανάποδα και ο οδηγός εγκλωβίστηκε στο cockpit ενώ ταυτόχρονα έπιασε φωτιά. Δυστυχώς οι κριτές δεν φορούσαν αντιπυρικές φόρμες αλλά σορτσάκια και δεν μπορούσαν να πλησιάσουν. Τελικά ένας από τους οδηγούς, ο Dave Purley σταμάτησε στον τόπο του ατυχήματος αλλά δεν μπορούσε μόνος του να γυρίσει το μονοθέσιο. Παρά τα απεγνωσμένα νεύματα του κανένας άλλος οδηγός δε σταμάτησε και ο Purley έπεσε στα γόνατα και άρχισε να κλαίει μέχρι να τον απομακρύνουν οι κριτές.

5. Ronnie Peterson

O Σουηδός σκοτώθηκε στον αγώνα της Μοnza στις 11 Σεπτεμβρίου του 1978. O Peterson ξεκινούσε από την 5η θέση με την Lotus. Στην είσοδο του πρώτου σικέιν της πίστας, ο Patrese, που ξεκινούσε 12ος, χτύπησε τον Hunt και τον έριξε πάνω στον Peterson. Η Lotus χτύπησε στην μπαριέρα και πήρε φωτιά, ενώ πάνω της έπεσε και ο Vittorio Brambilla. Ο Hunt έβγαλε τον Peterson από το φλεγόμενο μονοθέσιο και ο Σουηδός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου του βρήκαν πολλαπλά κατάγματα. Εγχειρίστηκε με επιτυχία, αλλά τη νύχτα ένα ψήγμα μυελού οστέων από τον μηρό του, του προκάλεσε εμβολή στους πνεύμονες και εγκεφαλικό θάνατο. Ήταν 11 Σεπτεμβρίου του 1978.

4. Jules Bianchi

O Jules Bianchi πέθανε στις 17 Iουλίου του 2015 σε ηλικία 25 ετών. Ο θάνατος του ήταν ο πρώτος και τελευταίος μέχρι σήμερα μετά το θάνατο του Ayrton Senna το 1994. Το ατύχημα του Γάλλου συνέβη στις 5 Οκτ΄ωβρη του 2014 στην πίστα της Suzuka. Έχασε τον έλεγχο στις πολύ δύσκολες βρόχινες συνθήκες και έπεσε πάνω στο γερανό ο οποίος απομάκρυνε εκείνη την ώρα την Sauber του Adrian Sutil. Το χτύπημα στο κεφάλι ήταν πολύ άσχημο και τον άφησε φυτό. Παρ’όλο που οι γιατρόι τον έβαλαν σε κόμα για την εγχείρηση έμεινε σε κοματώδη κατάσταση και δεν συνήλθε ποτέ από τα τραύματα του. Πε΄θανε ένα χρόνο αργότερα.

3. Gilles Villeneuve

O Gilles Villeneuve σκοτώθηκε στις 8 Μαίου του 1982 στην πίστα του Zolder με τη Ferrari 126C. Ήταν το αγαπημένο ”παιδί” του Enzo Ferrari και ήταν ένας από τους πιο εντυπωσιακούς οδηγούς της γενιάς του και παρά τις έξι νίκες του έχει μείνει στη μνήμη όλων των φίλων του σπορ. Μάλιστα ο Enzo έλεγε ότι ο Καναδός ήταν ο μόνος οδηγός που μπορoύσε να συγκριθεί με τον θρυλικό Tazio Nuvolari. Στις κατατακτήριες στην πίστα του Zolder ο Gilles βρισκόταν σε γρήγορο γύρο αλλά βρήκε έναν πολύ αργό Jochen Mass μπροστά του. Ο Mass τον έκλεισε με τρόπο σχεδόν δολοφονικό με αποτέλεσμα η Ferrari να απογειωθεί και ο Villeneuve να πεταχτεί έξω από το μονοθέσιο πέφτωντας στις μπαριέρες της πίστας.

2. Ayrton Senna

O Ayrton Senna κατέκτησε τρία πρωταθλήματα οδηγών με τη Mclaren-Honda το 1988, 1990 και 1991 και θεωρείται ένας από τους καλύτερους οδηγούς όλων των εποχών. Στη διάρκεια του Grand Prix της Imola την πρωτομαγιά του 1994 έχασε τον έλεγχο στην στροφή Tamburello μάλλον α΄πο σπάσιμο της κολόνας του τιμονιού και βρήκε τραγικό θάνατο καθώς το μπράτσο της ανάρτησης τρύπησε το κεφάλι του. Ο Βραζιλιάνος είχε τονίσει επανειλλημένα εκείνη τη σεζόν ότι δε ένιωθε άνετα στο μονοθέσιο και προέβλεψε ότι θα συμβούν αρκετά άσχημα ατυχήματα καθώς τα μονοθέσια ήταν ίδια με της προηγούμενης σεζόν χωρίς όμως τα ηλεκτρονικά βοηθήματα καθιστώντας τα αρκετά επικίνδυνα. Ο θάνατος του Βραζιλιάνου αποτέλεσε έναυσμα για τη FIA να βελτιώσει την ασφάλεια του σπορ απο εκείνη την μέρα και έπειτα ώστε να μη ξανασυμβούν ανάλογα περιστατικά.

1. Tom Pryce

Kαι φτάσαμε στο σημερινό νούμερο ένα που αποτελεί κατά προσωπική μου άποψη το πιο φρικιαστικό ατύχημα στην ιστορία της Formula 1. O Thomas Maldwyn Pryce, Ουαλός στην καταγωγή άρχισε την καριέρα του στα 21 του χρόνια και έφτασε μέχρι τη Formula 1 με την αξία του. Στις 5 Mαρτίου του 1977 όμως στην πίστα του Kyalami όλα θα τελειώσουν και μάλιστα με άσχημο τρόπο. Ενας άλλος οδηγός σταμάτησε στην άκρη της πίστας καθώς το μονοθέσιο του έπιασε φωτιά. Οι κριτές έτρεξαν με πυροσβεστήρες αλλ΄΄α δεν είχαν πάρει την εντολή να διασχίσουν την πίστα. Ο πρώτος κατάφερε με επιτυχία να τη διασχίσει αλλά ο δεύτερος δεν τα κατάφερε ποτέ καθώς εκείνη την ώρα περνούσε ο Tom Pryce με σχεδόν 280 χιλιόμετρα κόβωντας στην μέση τον άτυχο κριτή. Παράλληλα ο πυροσβεστήρας χτήπησε τον Ουαλό κόβωντάς του το κεφάλι. Η Shadow συνέχισε με τον οδηγό ακέφαλο για μερικές εκατοντάδες μέτρα ώσπου κατέληξε στις μπαριέρες.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts