Σαν σήμερα στην F1 – 18/4

Σαν σήμερα το 1942

Σαν σήμερα το 1942 γεννήθηκε ο Jochen Rindt, ο οποίος αγωνίστηκε για πρώτη φορά στην F1 το 1964 και μέχρι το 1969 αγωνίστηκε για τις Brabham και Cooper, χωρίς, ωστόσο, να κερδίσει κάποιον αγώνα παρά την ταχύτητά του. Το 1969 εντάχθηκε στην Lotus και πήρε τέσσερις pole, για να καταφέρει τελικά να πάρει την παρθενική νίκη της καριέρας του στο US Grand Prix.

Την επόμενη χρονιά, η φόρμα του ήταν εξαιρετική. Κέρδισε το Grand Prix του Monaco παρά το γεγονός ότι οδηγούσε την ξεπερασμένη Lotus 49 κι όταν η ομάδα έφερε την Lotus 72 κέρδισε τέσσερις συνεχόμενους αγώνες, βάζοντας πλώρη για το Πρωτάθλημα. Ωστόσο, στις ελεύθερες δοκιμές του Ιταλικού Grand Prix βρήκε τραγικό θάνατο λόγω βλάβης στα φρένα. Παρ’ όλα αυτά, η βαθμολογική διαφορά που είχε πάρει από τον κύριο αντίπαλό του, Jacky Ickx, ήταν τόσο μεγάλη που ο Βέλγος δεν μπόρεσε να την καλύψει κι έτσι, ο Jochen Rindt έγινε ο μοναδικός οδηγός στην ιστορία της F1 που στέφθηκε Πρωταθλητής μετά τον θάνατό του.

Jochen Rindt, Lotus 72
Σαν σήμερα το 1979

Σαν σήμερα το 1979 γεννήθηκε ο Anthony Davidson. Πέρα από μερικές συμμετοχές με την Minardi το 2002 και μία με την BAR το 2005, φαινόταν ότι ο Davidson θα είναι ένας από τους πολλούς δοκιμαστές οδηγούς που δεν πήρε ποτέ μία ουσιαστική ευκαιρία στην F1. Όλα αυτά μέχρι το 2007, όταν και πήρε θέση βασικού οδηγού στην Super Aguri, εντυπωσιάζοντας παρά το γεγονός ότι δεν πήρε κανέναν βαθμό. Παρέμεινε στην ομάδα μέχρι το 2008, αλλά, όταν εκείνη διαλύθηκε, ο Βρετανός απέκτησε παρασκηνιακό ρόλο. Ήταν εφεδρικός οδηγός της Brawn GP και μετά της Mercedes μέχρι το 2011. Το 2014 κέρδισε το WEC (World Endurance Championship ή αλλιώς Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) με την ομάδα της Toyota.

Anthony Davidson, Super Aguri, British Grand Prix 2007
Σαν σήμερα το 1971

Σαν σήμερα το 1971 διεξήχθη το Ισπανικό Grand Prix, με νικητή τον Jackie Stewart. Ο συγκεκριμένος αγώνας έμεινε στην ιστορία, καθώς για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν slick ελαστικά. Η Firestone αποφάσισε να φέρει τα νέα εξελιγμένα slick ελαστικά, ενώ η Godyear αποφάσισε να ακολουθήσει την πεπατημένη, διατηρώντας τα τότε ελαστικά. Η Ferrari ήταν μία από τις ομάδες, οι οποίες χρησιμοποίησαν τα νέα ελαστικά, με τον οδηγό της, Jacky Ickx να τερματίζει δεύτερος, πολύ κοντά στην Tyrell του Jackie Stewart που φορούσε Godyear. Αν και στην αρχή, οι διαφορές μεταξύ των ελαστικών ήταν πολύ μικρές, σύντομα έγινε ξεκάθαρο ότι τα slicks ήταν η καλύτερη λύση.

Jackie Stewart, Tyrell, Spanish Grand Prix 1971
Σαν σήμερα το 2010

Σαν σήμερα το 2010 διεξήχθη το Κινεζικό Grand Prix, με νικητή τον Jenson Button. Η McLaren έκανε το 1-2, με τον Lewis Hamilton να τερματίζει δεύτερος, ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg. O Fernando Alonso έκανε άκυρη εκκίνηση, με αποτέλεσμα να λάβει ποινή και να πέσει στο πίσω μέρος του grid. Ωστόσο, ο Ισπανός ανέκαμψε και τερμάτισε τέταρτος. Οι δύο οδηγοί της Red Bull, Sebastian Vettel και Mark Webber είχαν έναν απογοητευτικό αγώνα, με τον Vettel να τερματίζει έκτος πίσω από την Renault του Robert Kubica και τον Webber όγδοος πίσω από την Renault του Vitaly Petrov, ο οποίος έγινε ο πρώτος Ρώσος που βαθμολογήθηκε στην F1.

Chinese Grand Prix 2010

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Παύλος Γασπαρινάτος

Μεγάλος λάτρης της Formula 1 και του WRC. Ενίοτε παρακολουθώ και MotoGP ή οτιδήποτε κινείται σε 2 ή 4 τροχούς. Η πίεση του Σάκη Ζαφειρόπουλου με "ανάγκασε" να επισκεφτώ την πίστα Speed Park κι από τότε είμαι μεγάλος θαμώνας της συγκεκριμένης πίστας.

F1RACINGNEWS