Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο Sebastian Vettel, ή “Seb”, ή “baby Schumi”, αποφάσισε να αποσυρθεί από την ενεργό δράση με τη λήξη της αγωνιστικής σεζόν του 2022, πιθανότατα βαθιά επηρεασμένος και από την εμφανή αδυναμία της Aston Martin να του προσφέρει ένα μονοθέσιο με το οποίο θα μπορούσε να πρωταγωνιστήσει εκ νέου εντός πιστών.
Η καριέρα του, μέχρι εκείνου του σημείου, είχε υπάρξει παραπάνω από πλούσια, περιλαμβάνοντας 53 νίκες, 59 pole positions, 4 παγκόσμιους τίτλους και 122 παρουσίες στο podium, νούμερα που θα ζήλευε ο οποιοσδήποτε αγωνιζόμενος στην κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ.
Όπως θα παρατηρήσατε, δεν έκανα λόγο για τέλος καριέρας του μεγάλου Γερμανού πιλότου, παρά μόνο για απόσυρση. Το αν αυτή είναι οριστική ή όχι, θα φανεί.
Αυτό που είναι απολύτως ξεκάθαρο είναι τόσο ότι η F1 έχει ανάγκη την επιστροφή του Vettel, όσο και ότι ο ίδιος θα επιθυμούσε, υπό συνθήκες, να ξαναφορέσει τα γάντια και το κράνος του. Τους λόγους θα τους αναλύσουμε, έναν προς έναν, ευθύς αμέσως.
Γιατί ο τρόπος που αποχώρησε δεν ήταν ακριβώς αυτός που θα λέγαμε “ένδοξος”.
Αγωνιζόμενος με την Aston Martin, η οποία πάσχιζε ακόμη να ξεχωρίσει στο midfield, ο Vettel δε κατάφερε να αποχωρήσει με τον τρόπο που θα του ταίριαζε και προφανώς είχε και ο ίδιος στο μυαλό, όταν υπέγραφε με την ομάδα του Lawrence Stroll.
Μοναδική παρηγοριά του αποτέλεσε το ότι κατάφερε, στην τελευταία χρονιά του, να βαθμολογηθεί σε 10 αγώνες, δίχως όμως να καταφέρει κάτι καλύτερο από την 6η θέση, που κατέκτησε σε Baku και Suzuka.
Σα να μην έφτανε αυτό, είδε, την αμέσως επόμενη χρονιά, την Aston Martin να ανεβαίνει 8 φορές στο βάθρο, στα χέρια του Fernando Alonso.
Το ίδιο το σπορ λοιπόν και οι άνθρωποι που το διοικούν, αν μη τι άλλο θα θέλανε να υπάρξει ένα διαφορετικό farewell προς τον Seb, όχι απαραιτήτως με τον ίδιο να κατακτά τον 5ο παγκόσμιο τίτλο του, αλλά τουλάχιστον με κάποιες, έστω σποραδικές, παρουσίες του στο βάθρο. Θα ήταν, αδιαμφισβήτητα, ένα σαφώς πιο ταιριαστό φινάλε στην καριέρα του.
Γιατί εξακολουθεί να διαθέτει άπλετο star power
Σε μια εποχή που, κακά τα ψέματα, η F1 δεν έχει δει πολλούς πιλότους να έρχονται από μικρότερες κατηγορίες και να λάμπουν, το star power στοιχείο που αδιαμφισβήτητα διαθέτει ο Vettel, είναι κάτι που χρειάζεται σχεδόν απελπισμένα σήμερα η F1.
Με το 2016 να είναι η τελευταία χρονιά που 5 παγκόσμιοι πρωταθλητές παίρνανε ταυτοχρόνως εκκίνηση σε έκαστο grand prix, εν έτει 2024 έχουν απομείνει οι Hamilton, Alonso και Verstappen να πράττουν κάτι τέτοιο, αφού τόσο ο Vettel, όσο και ο Raikkonen, ενδιαμέσως αποφασίσανε να αποσυρθούν.
Το πολύχρωμο τσίρκο της F1 έχει όμως ανάγκη της παρουσίας αστέρων που έχουν σκαρφαλώσει στην κορυφή του σπορ και ο Vettel φυσικά είναι ένας εξ’ αυτών, έχοντας μάλιστα κάνει και το haul, δηλαδή την κατάκτηση τεσσάρων τίτλων στη σειρά (2010-2013).
Γιατί η Aston Martin κάτι του χρωστάει
Είμαι βέβαιος ότι ο ίδιος ο Lawrence Stroll, ιδιοκτήτης της Aston Martin, δε νιώθει ακριβώς περήφανος για το μονοθέσιο που έδωσε η ομάδα του στον Γερμανό πιλότο να αγωνιστεί τόσο το 2021, όσο και το 2022.
Με την Aston Martin να έχει κάνει σοβαρότατες κινήσεις ανόδου στο grid εντός των επομένων ετών (νέο εργοστάσιο, ιδιόκτητη αεροδυναμική σήραγγα, αποκλειστική συμφωνία παροχής μονάδων ισχύος Honda από το 2026 κι έπειτα, πιθανή συνεργασία με τον Adrian Newey), τι καλύτερο από το να διέθετε στις τάξεις της έναν (ακόμη) παγκόσμιο πρωταθλητή, που θα ήξερε πώς να εκμεταλλευτεί, εντός πίστας, όλα τα παραπάνω;
Και βέβαια η υπόθεση αυτή, γιατί κανείς δε μπορεί να γνωρίζει αν πιθανή επιστροφή του Vettel θα συνδυαζόταν με την πρώην ομάδα του, αυτομάτως μας οδηγεί στον 4ο λόγο…
Γιατί πιθανή συνύπαρξή του με τον Fernando Alonso θα ήταν ένα ονειρικό σενάριο για τους φίλους της F1, αλλά και για τον ίδιο
Φανταστείτε λοιπόν την Aston Martin να παρατάσσεται στο grid το 2026, με δίδυμων πιλότων αποτελούμενο από δύο πρώην παγκόσμιους πρωταθλητές, τους Alonso και Vettel.
ΑΥΤΟ ακριβώς λέγεται money making σενάριο για τους πάντες, είτε μιλάμε για την Aston Martin (συγκέντρωση βαθμών και πιθανή κατάκτηση αμφότερων των πρωταθλημάτων οδηγών και κατασκευαστών), είτε για την FIA (μεγαλύτερη ακροαματικότητα), είτε για τους απανταχού σπόνσορες.
Και βέβαια και ο πιο απλός θιασώτης της F1 θα είχε την ευκαιρία να απολαύσει ένα οδηγικό δίδυμο που λίγα στην ιστορία του σπορ θα μπορούσαν να συγκριθούν μαζί του.
Έχω την αίσθηση ότι και ο ίδιος ο Vettel, στο στάδιο που βρίσκεται πλέον, θα απολάμβανε ατελείωτα μία τέτοια συνύπαρξη.
Αρκεί ο Lawrence Stroll να σκεφτεί σωστά, βάζοντας στην άκρη το προσωπικό του “θέλω”, αναφορικά με τον υιό του, Lance και την διατήρησή του στην ομάδα από το 2026 κι έπειτα…
Γιατί έχει ακόμη μέσα του το πνεύμα του πρωταθλητή
Κανείς δε μπορεί να ισχυριστεί ότι όταν ο Vettel ανακοίνωνε την απόσυρσή του από το σπορ, ήταν πλέον σε κατάσταση που απλά θύμιζε κάτι από τον παλιό εαυτό του.
Αντιθέτως, νίκησε τον team mate του τόσο το 2021 όσο και το 2022 και έδειξε, προς το τέλος της δεύτερης χρονιάς, ότι οποτεδήποτε μπορούσε να κυνηγήσει με αξιώσεις έναν αξιοπρεπή τερματισμό, το έπραττε.
Ούτε τον ανταγωνισμό θέλησε να αποφύγει, όπως ο Nico Rosberg το 2016, ούτε μπουχτισμένος έδειχνε, όπως ο Kimi Raikkonen το 2021, που κυριολεκτικά βολόδερνε με την Alfa Romeo.
Ο Seb ήταν ξεκάθαρο ότι επιθυμούσε να οδηγεί ένα καλύτερο μονοθέσιο και από τη στιγμή που δεν του δόθηκε η δυνατότητα αυτή, προτίμησε να πάει σπίτι του, από το να παραμείνει στο σπορ, οδηγώντας για κάποια εκ των ομάδων που μάχονταν στις τελευταίες θέσεις του grid.
Γιατί ηλικιακά δεν έχει “τελειώσει”
Τον Ιούλιο που μας πέρασε, ο Vettel έκλεισε τα 37 του χρόνια.
Σε μια εποχή που τόσο ο Lewis Hamilton, ετών 39, όσο και -ακόμη περισσότερο-,ο Fernando Alonso, ετών 43, αμφότεροι πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές, αποδεικνύουν ότι κάθε άλλο παρά απαραίτητο είναι να ολοκληρώνεις την καριέρα σου στα 35-36 έτη ηλικίας, ειδικά μάλιστα όταν είσαι σε ομάδα που έχει τα φόντα να μάχεται για τις πρώτες θέσεις του grid, μία πιθανή επιστροφή του “baby Schumi” μόνο παράταιρη δεν θα φάνταζε.
Με την προϋπόθεση βέβαια να μη πραγματοποιούταν αυτή για λογαριασμό κάποιας ομάδας τύπου Haas ή Viva Cash App RB…
Γιατί θα μπορούσε να βοηθήσει εκ νέου στην εξέλιξη του Mick Schumacher
Είναι γνωστό ότι ο μεγάλος Michael Schumacher είχε υπάρξει κάτι σαν δάσκαλος για τον Vettel, όταν ο δεύτερος έκανε τα πρώτα του βήματα στον μαγικό, αλλά και πολύ απαιτητικό, κόσμο της F1.
Κάτι αντίστοιχο έκανε και ο Seb, όταν συνυπήρξε στο grid με τον υιό του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή, Mick.
Τα πράγματα βέβαια δεν πήγαν πολύ καλά για τον νεότερο Schumacher, τόσο γιατί και ο ίδιος ένιωσε το επώνυμό του να τον βαραίνει υπερβολικά όσο αγωνίστηκε στην F1, όσο και γιατί βρέθηκε σε ένα περιβάλλον (Haas), όπου δεν μπορούσε να αποδώσει τα μέγιστα.
Αίσθησή μου είναι ότι ο Mick Schumacher θα έχει μία ακόμη ευκαιρία στην F1 στα χρόνια που έρχονται, οπότε θα ήταν ιδανικό σενάριο για τον Vettel να βρίσκεται εκ νέου εκεί, για να καθοδηγήσει τον νεαρό πιλότο και να προσπαθήσει να τον βάλει στο μονοπάτι της επιτυχίας.
Κάτι που αναμφισβήτητα θα εξίταρε και την ίδια την FIA, αφού το brand name Schumacher εξακολουθεί να διαθέτει τεράστιο κύρος.
Γιατί η επιστροφή του θα είχε θετική επίδραση και σε άλλους πιλότους
Είσαι ο Oscar Piastri, ή ο Oliver Bearman, ή -πολύ περισσότερο- ο Andrea Kimi Antonelli.
Έχεις μεγαλώσει παρακολουθώντας αγώνες της F1 και έχεις ονειρευτεί να έρθει η στιγμή να αγωνιστείς, ρόδα με ρόδα, δίπλα στα ινδάλματά σου.
Τι καλύτερο να βρίσκεται, μεταξύ αυτών, ένας άνθρωπος που έχει σκαρφαλώσει όχι μία, όχι δυο, αλλά τέσσερις φορές στην κορυφή του Έβερεστ της F1;
Δε νομίζω ότι χρειάζεται να αναλύσουμε περισσότερο το πόσο θετικά θα επιδρούσε, για τους νεαρούς αυτούς πιλότους, η συνύπαρξή τους, εντός αλλά και εκτός πιστών, με τον Vettel.
Είναι δε μετρημένοι στα δάκτυλα οι παλαιότεροι πιλότοι που έχουν δείξει έμπρακτο ενδιαφέρον να βοηθήσουν τη νέα γενιά του σπορ.
Τελικό συμπέρασμα: Κανείς δε μπορεί να ξέρει αν όντως η απόσυρση του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή είναι οριστική.
Κανείς δε μπορεί επίσης να προβλέψει αν ενδεχόμενη επιστροφή του θα πραγματοποιούταν για λογαριασμό της Aston Martin, ή, πιθανώς, μίας άλλης ομάδας (π.χ. Red Bull Racing).
Αυτό όμως που γνωρίζει βαθιά μέσα του κάθε φίλος του αθλήματος, είναι ότι θα ήθελε να ζήσει μία τελευταία παράσταση από μεριάς του μεγάλου Γερμανού πιλότου, σε ένα περιβάλλον που θα άρμοζε, αλλά και θα άξιζε, και στον ίδιο….
Και βέβαια, μην ξεχάσετε να δείτε το τελευταίο επεισόδιο του podcast του F1Racingnews, “GP2 Podcast…GP2”:
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.